Hudba: Il barbiere di Siviglia od profesionálů & komponovaný program od amatérů
Gioacchino Rossini: Il barbiere di Siviglia (Lazebník Sevillský)
Mahenovo divadlo, Brno (10. 6. 2010)
Almaviva: Tomáš Kořínek
Bartolo: Jiří Sulženko
Rosina: Pavla Vykopalová
Figaro: Svatopluk Sem
Dirigent:jméno jsem bohužel v paměti neudržel a na mail dotaz nepřišla z divadla žádná odpověď
Předehru jsem vyloženě přetrpěl a celou dobu přemýšlel, zda nemám jít raději na kafe. Orchestr měl nepřesné nástupy, nulovou dynamiku ... bez ducha a života. Pak přišel Almaviva, lehce "odfláknutá" italština, nicméně poměrně bez problémů, řekněme, že slabší standard.
Pořád jsem přemýšlel nad odchodem.
Pak přišel Figaro, opřel se do toho opravdu s chutí (byť na kvalitu bylo potřeba chvíli počkat), ostatní se chytli (nevím, jestli to byl umělecký záměr nebo kouzlo okamžiku) a já si to vše začal hodně užívat ... společně se všemi aktéry. Byli vynikající! Almaviva se za slabší začátek plně rehabilitoval árií "Pace e gioia sia con voi!", v převlečení a s lehkou vadou řeči byl herecky i po hlasové stránce excelentní. Bartolo i Rosina v plné parádě. Don Basilio trochu víc přehrával, ale do kontextu derniery i celkové nálady to zapadlo dobře. Jen ten orchestr zůstal děním na jevišti nedotčen a pořád si hrál svoje, nezáživně a nudně, naštěstí nebyl většinou moc slyšet.
Střízlivá a velmi příjemná scéna i kostýmy. Režie s pochopením a citem pro věc.
Po pěvecké stránce 8/10, orchestr 1/10.
Komponovaný program, Dvořák, Musorgskij
Klášter Rosa coeli, Dolní Kounice (12. 6. 2010)
Anotnín Dvořák: Polednice
Modest Petrovič Musorgskij: Noc na Lysé hoře
...a na další nedošlo
Mladí brněnští symfonikové
Dirigent: Gabriela Tardonová (na Tomáše Krejčího nedošlo)
Už od začátku bylo při pohledu na oblohu všem jasno, že otázka nezní "Bude pršet?", ale "Kdy bude pršet?". Což nejsou úplně ideální podmínky na koncert v klášteře ... bez střechy.
Polednice se povedla, velmi pěkně nastudovaná i předvedená. Tempo, dynamika, přesnost i nasazení hráčů bylo na jedničku (doporučím orchestru ND v Brně, obzvláště neznámému dirigentovi, viz výše, ať se příště zajdou podívat). Noc na Lysé hoře už byla poznamenána deštěm, nicméně živý hrom byl hodně zajímavým doplňkem k hudbě. Díky dešti se mezi symfoniky vnesla menší dávka nervozity a ta měla tu a tam vliv na přesnost (nejvíce u žesťové sekce). Škoda že déšť koncert ukončil. Velmi příjemný zážitek, 8/10
Doma jsem se pak musel k Musorgskému ještě vrátit. Obrázky z výstavy a Noc na Lysé hoře v podání ČF a Karla Ančerla (Supraphon, Ančerl Gold edition). Miluju Ančerlův střízlivý pohled do široké ruské duše. Je to pohled plný pochopení (který neslovanský dirigent málo kdy docílí ... a upřímně, žádného si ani nevybavím) a zároveň je oproštěn od přehnaného velikášství (tak častého u ruských dirigentů). Jednoznačných 10/10.
Příště už konečně na téma víno, mám rozepsané 3 články.
Ale nejen vínem živ je člověk :)
Mahenovo divadlo, Brno (10. 6. 2010)
Almaviva: Tomáš Kořínek
Bartolo: Jiří Sulženko
Rosina: Pavla Vykopalová
Figaro: Svatopluk Sem
Dirigent:jméno jsem bohužel v paměti neudržel a na mail dotaz nepřišla z divadla žádná odpověď
Předehru jsem vyloženě přetrpěl a celou dobu přemýšlel, zda nemám jít raději na kafe. Orchestr měl nepřesné nástupy, nulovou dynamiku ... bez ducha a života. Pak přišel Almaviva, lehce "odfláknutá" italština, nicméně poměrně bez problémů, řekněme, že slabší standard.
Pořád jsem přemýšlel nad odchodem.
Pak přišel Figaro, opřel se do toho opravdu s chutí (byť na kvalitu bylo potřeba chvíli počkat), ostatní se chytli (nevím, jestli to byl umělecký záměr nebo kouzlo okamžiku) a já si to vše začal hodně užívat ... společně se všemi aktéry. Byli vynikající! Almaviva se za slabší začátek plně rehabilitoval árií "Pace e gioia sia con voi!", v převlečení a s lehkou vadou řeči byl herecky i po hlasové stránce excelentní. Bartolo i Rosina v plné parádě. Don Basilio trochu víc přehrával, ale do kontextu derniery i celkové nálady to zapadlo dobře. Jen ten orchestr zůstal děním na jevišti nedotčen a pořád si hrál svoje, nezáživně a nudně, naštěstí nebyl většinou moc slyšet.
Střízlivá a velmi příjemná scéna i kostýmy. Režie s pochopením a citem pro věc.
Po pěvecké stránce 8/10, orchestr 1/10.
Komponovaný program, Dvořák, Musorgskij
Klášter Rosa coeli, Dolní Kounice (12. 6. 2010)
Anotnín Dvořák: Polednice
Modest Petrovič Musorgskij: Noc na Lysé hoře
...a na další nedošlo
Mladí brněnští symfonikové
Dirigent: Gabriela Tardonová (na Tomáše Krejčího nedošlo)
Už od začátku bylo při pohledu na oblohu všem jasno, že otázka nezní "Bude pršet?", ale "Kdy bude pršet?". Což nejsou úplně ideální podmínky na koncert v klášteře ... bez střechy.
Polednice se povedla, velmi pěkně nastudovaná i předvedená. Tempo, dynamika, přesnost i nasazení hráčů bylo na jedničku (doporučím orchestru ND v Brně, obzvláště neznámému dirigentovi, viz výše, ať se příště zajdou podívat). Noc na Lysé hoře už byla poznamenána deštěm, nicméně živý hrom byl hodně zajímavým doplňkem k hudbě. Díky dešti se mezi symfoniky vnesla menší dávka nervozity a ta měla tu a tam vliv na přesnost (nejvíce u žesťové sekce). Škoda že déšť koncert ukončil. Velmi příjemný zážitek, 8/10
Doma jsem se pak musel k Musorgskému ještě vrátit. Obrázky z výstavy a Noc na Lysé hoře v podání ČF a Karla Ančerla (Supraphon, Ančerl Gold edition). Miluju Ančerlův střízlivý pohled do široké ruské duše. Je to pohled plný pochopení (který neslovanský dirigent málo kdy docílí ... a upřímně, žádného si ani nevybavím) a zároveň je oproštěn od přehnaného velikášství (tak častého u ruských dirigentů). Jednoznačných 10/10.
Příště už konečně na téma víno, mám rozepsané 3 články.
Ale nejen vínem živ je člověk :)
Komentáře
Okomentovat